Osteopatia jest to medycyna manualna i zajmuje się leczeniem:

• kręgosłupa (rwa kulszowa, rwa udowa, rwa ramienna, neuralgie i inn.)
  • patologii uciskowych (np. zespół cieśni nadgarstka)
  • miednicy (ból pośladka, spojenia łonowego, pachwiny, kości ogonowej)
  • stawów kończyn dolnych i górnych ( bóle biodra, zespół: rzepkowo-udowy, bolesnego barku- PHS, łokieć tenisisty i inne)
  • stawów skroniowo-żuchwowych (ból okolicy ucha, ograniczenie rozwarcia ust)
  • mięśniowo-powięziowych (przeciążenia, naderwania)
  • bóle głowy i szyi (bóle napięciowe, migrenowe)
  • u kobiet w ciąży i po porodzie (bóle stawów miednicy, stawów obwodowych i kręgosłupa, bóle blizn)
  • u noworodków i niemowląt np. po ciężkich porodach (zaburzenia ssania, nieustający płacz i niepokój, ulewania, kolki, asymetrie w obrębie ciała i głowy, kręcze szyi)
  • w funkcjonalnych zaburzeniach przewodu pokarmowego (w zespole jelita drażliwego, wzdęciach, po zatruciach i infekcjach)
  • objawach towarzyszących przepuklinie rozworu przełykowego (zgaga, palenie w przełyku)

Osteopata jest specjalistą o wysokich kwalifikacjach zawodowych i przygotowaniu ogólnomedycznym. Umiejętność wykonania wnikliwej diagnostyki pozwala mu leczyć z dużą skutecznością liczne zaburzenia funkcjonalne, a także identyfikować uszkodzenia strukturalne i schorzenia wymagające konsultacji lub innego postępowania specjalistycznego. Osteopata gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa prowadzonej terapii i komfort pacjenta.

Osteopatia w Polsce

Jak przekonać się czy specjalista ,do którego się udajemy jest osobą kompetentną?
Zawód ten nie jest dotychczas uregulowany prawnie w Polsce. Poziom wykształcenia Osteopaty znacząco się różni w zależności od szkoły, którą ukończył. Jedyną gwarancją wysokich kwalifikacji i kompetencji absolwentów szkół Osteopatii w Polsce jest spełnienie  wymagań i wytycznych edukacyjnych Europejskiej Federacji Osteopatów (EFO), organizacji zawodowej  akredytowanej przy Parlamencie Europejskim w dziedzinie Osteopatii.
Polska Akademia Osteopatii Osteon ( pierwsza założona szkoła osteopatii w Polsce) spełnia powyższe kryteria.

Leczenie osteopatyczne

• precyzyjne i skuteczne
  • bezpieczne i delikatne
  • komfortowe dla pacjenta