Terapia manualna Wrocław

terapia manualna Wrocław

Terapia manulana Wrocław – skorzystaj z usług specjalistów

W Centrum Osteopatica skupiamy się na niesieniu pomocy osobom dotkniętym różnymi schorzeniami powodującymi ból oraz obniżającymi jakość życia. Cechą naszej pracy jest indywidualne podejście do każdego pacjenta i dokładna diagnoza jego problemów zdrowotnych, która poprzedza rozpoczęcie leczenia. Potem następuje dobór najlepszych technik leczniczych, a jedną z tych, które stosujemy w naszej znajdującej się niedaleko centrum Wrocławia placówce, jest terapia manualna. To bardzo skuteczna i nieinwazyjna metoda leczniczo-diagnostyczna, której celem jest znalezienie przyczyny dolegliwości, a następnie przywrócenie prawidłowych funkcji chorej części ciała. Może to dotyczyć mięśni, ścięgien, kręgosłupa, stawów, układu nerwowego czy naczyń krwionośnych.

Co to jest terapia manualna?

Ponieważ jest to metoda manualna, leczenie odbywa się za pomocą rąk fizjoterapeuty, który uciskając odpowiednie miejsca, doprowadza np. do poprawienia ruchomości stawu czyli do tzw. odblokowania, a także przywraca prawidłowe funkcje mięśni. Ten rodzaj terapii doskonale sprawdza się w przypadku zaburzeń spowodowanych schorzeniami ortopedycznymi, reumatologicznymi oraz neurologicznymi. Pomaga też pacjentom cierpiącym z powodu bólów przeciążeniowych mięśni i ścięgien, chorób kręgosłupa, nerwobóli, stanów pourazowych, a nawet pseudomigren i zawrotów głowy.

Terapia manualna – przebieg i efekty terapii

Zanim fizjoterapeuta przystąpi do leczenia, przeprowadza z pacjentem szczegółowy wywiad dotyczący jego dolegliwości, historii choroby oraz stylu życia, który również może mieć wpływ na wystąpienie niektórych objawów (np. bóle kręgosłupa spowodowane siedzącą pracą). Sam zabieg odbywa się na specjalnym stole, podobnym do tego, który używany jest podczas masaży. Chory przyjmuje odpowiednią pozycję wskazaną przez rehabilitanta, który za pomocą dłoni wykonuje serię ucisków w obrębie problematycznej okolicy ciała. Odbywa się to za pomocą różnych technik manualnych takich jak np. manipulacja powięziowa, mobilizacja stawów, terapia tkanek głębokich, stretching czy masaż funkcyjny. Efektem tych działań jest rozluźnienie i uelastycznienie tkanek, obniżenie napięcia mięśniowego, poprawa ruchomości, a często też zlikwidowanie bólu. Długość procesu leczenia uzależniona jest od konkretnego schorzenia, czasami może wystarczyć jeden zabieg, zwykle jest to jednak od 3 do 5 spotkań w ustalonych przez rehabilitanta odstępach czasu.

Terapia manualna Wrocław – jak się przygotować?

Ten typ zabiegów nie wymaga specjalnego przygotowania, zaczyna się jednak od szczegółowego badania, może się więc okazać, że pacjent będzie musiał odsłonić konkretny obszar ciała. Do gabinetu najlepiej ubrać się w wygodny bawełniany niekrępujący ruchów strój i pamiętać o tym, żeby zabrać ze sobą najnowsze wyniki badań diagnostycznych tj. rezonans magnetyczny (MRI), tomografia komputerowa (Tk), czy zdjęcia rentgenowskie (RTG).

Terapia manualna to proces, podczas którego bardzo ważna jest współpraca z fizjoterapeutą i stosowanie się do jego zaleceń, dzięki czemu znacznie zwiększa się prawdopodobieństwo pozytywnego efektu leczenia.

terapia manualna we Wrocławiu