Terapia wisceralna Wrocław

W naszym wrocławskim centrum zajmujemy się pomocą pacjentom z różnego typu dolegliwościami, w tym ostrym bólem. Świadczymy usługi z zakresu osteopatii, fizjoterapii, przeprowadzamy masaże, włącznie z terapią wisceralną. Cechuje nas holistyczne podejście do problemów zdrowotnych, z którymi chorzy zjawiają się w gabinecie. Dzięki temu możemy zniwelować nie tylko objawy, lecz również ich źródło.

Na czym polega terapia wisceralna?

Na wsparcie mogą u nas liczyć osoby z dolegliwościami określonych obszarów układu pokarmowego. Proponowana przez nas procedura ma za zadanie normalizację napięcia okołonarządowego, co może wpływać na poprawny przepływ krwi oraz limfy. Terapia wisceralna może przypominać masaż brzucha. Trzeba jednak pamiętać, że wykonujemy ją w innym celu i techniki dostosowujemy w zależności od skargi pacjenta, dolegliwości i badania. Techniki manulane, ich intensywność i głębokość dostosowujemy do typu budowy, ale również stanu pacjenta, jego wrażliwości i tkanki, na którą chcemy oddziaływać. Gesty terapeutyczne są powierzchowne lub głębsze, ale zawsze wykonywane z dużym wyczuciem i uważnością na wystąpienie reakcji obronnych pacjenta.

W przypadku terapii trzewnej podejście do pacjenta zawsze jest całościowe ponieważ bodźcowanie w tym rejonie często przekłada się na inne układy ciała człowieka. Dzieje się tak ponieważ stymulacja i hamowanie odbywa się pośrednio poprzez autonomiczny układ nerwowy, który ma liczne połączenia z układem nerwowym kontrolującym napięcie mięśniowe, ale również pracę układu hormonalnego.

Podczas terapii wisceralnej w naszym centrum we Wrocławiu, jak również przy stosowaniu innych metod nie skupiamy się na jednym problemie. Szukamy rozwiązań, które będą mieć pozytywny wpływ na całe ciało. Przykładowo, układ pokarmowy stanowi jedną całość, począwszy od jamy ustnej, a skończywszy na odbycie. Co więcej, jeśli dysfunkcji, urazowi czy innemu zaburzeniu ulegnie jeden fragment owego układu to może to wpłynąć na funkcjonowanie tkanek, mięśni bądź mięśnia niekiedy znacząco oddalonych.

Często obserwujemy wpływ schorzeń układu pokarmowego na występowanie dolegliwości w innych rejonach organizmu. Jeśli pomimo terapii bóle głowy lub pleców nie chcą ustępować lub nawracają zbyt szybko to jednym z powodów może być zaburzenie wisceralne.

Umów się do naszego osteopaty, a pomożemy znaleźć Ci rozwiązanie.

terapia wisceralna Wrocław

Terapia wisceralna Wrocław – zalecenia i przeciwwskazania

W trakcie sesji terapeutycznej specjalista koncentruje się na brzuchu. Próbuje odzyskać równowagę w jamie brzusznej, ale i w pozostałych obszarach. Oddziałując na otoczenie powięziowe narządów wewnętrznych próbuje zmniejszać napięcie i przywracać pierwotną miękkość tkanek.

Istnieje szereg przesłanek, które skłaniają pacjentów do odwiedzin naszej kliniki. W przypadku kobiet mogą być to np. bolesne miesiączki lub nawracające zapalenia dróg moczowych. Kolejny powód do zapisania się na sesję terapii wisceralnej to konsekwencje kolki nerkowej czy wątrobowej, częste odbijanie się, bóle brzucha, zgaga albo refluks. Niepokoić też powinno uczucie przelewania, wzdęcia czy ukłucia w okolicach pęcherza. Na zabieg można umówić się również wtedy, gdy pojawiają się problemy oddechowe (np. ból podczas oddychania), drętwienia bądź obrzęki nóg.

Mimo tylu zalet terapia wisceralna nie nadaje się dla każdego. Nie może się jej poddać kobieta w ciąży, pacjent onkologiczny ani chory z ostrymi schorzeniami narządów wewnętrznych jamy brzusznej. Zabieg nie będzie wykonany u osoby ze świeżą raną, zakrzepem albo krwotokiem. Do przeciwwskazań zalicza się też wysoka gorączka czy infekcje.

terapia wisceralna we Wrocławiu

Terapia wisceralna Wrocław – rezultaty

Już jedno spotkanie w gabinecie może przynieść pacjentowi znaczącą ulgę. Metodę można zastosować przy bolesnych menstruacjach, funkcjonalnych zaburzeniach wisceralnych po chorobach żołądka, nerek, trzustki, wątroby i jelit. , w tym zespołu jelita drażliwego. Na sesje terapii wisceralnej do Wrocławia zgłaszają się również chorzy z ostrymi oraz przewlekłymi bólami kręgosłupa, u których tradycyjne metody nie przynoszą ulgi.

Terapia wisceralna – trzewna potocznie, przez niektórych pacjentów, nazywana masażem brzucha wykazuje liczne pozytywne właściwości. Korzysta z niego coraz więcej naszych pacjentów, nie tylko wrocławian, ale i osób spoza miasta.